Hei kaikille!

Kaikenlaista on vuosi tuonut tullessaan. On muutosta muutoksen perään ja kaikkeen on yritetty sopeutua. Onneksi kuitenkin perustyömme olemme saaneet hoidettua mallikkaasti.  Muutokset mitä olemme saaneet kokea, eivät kaikki ole työnantajistamme johtuvia, vaan kaikki säädetään ylempää.  Ensi vuonna meidän taas on aika vaikuttaa siihen, mitä se tuo tullessaan. Äänestäkää vaaleissa sellaista ehdokasta, jonka tiedätte ajavan myös meidän ja niiden keitä hoidamme etuja. Vain siten muutos on mahdollinen. Itse valvon työehtosopimuksen noudattamista.

Ammattiosastomme on ollut toiminnallinen ja sama näyttäisi jatkuvan. Ihan heti tammikuulla on ensimmäinen tapahtuma yhdessä Muistiyhdistyksen kanssa. Suunnitelmissa on yhteistyötä myös muiden järjestöjen kanssa. Uusi hallitus järjestäytyy 8.1 ja katsotaan mitä sen jälkeen alkaa tapahtumaan. Myös virkistystoimikunta perustettiin ja saapas nähdä miten virkeitä he meistä tekevät.  Lisäksi saatiin osastoomme kaksi opoa, joten myös opiskelijoiden asiat tulevat hoidettua. Siitä olen hyvin iloinen.

Se, että saamme järjestettyä toimintaa edellyttää aina vapaaehtoisia järjestelyihin. Niitä on onneksi vielä löytynyt, vaikkakin hyvin usein siellä sama ”porukka” ahkeroi. Toivoisinkin, että jos sinulla pientäkin mielenkiintoa on toimintaan osallistua tule ihmeessä rohkeasti mukaan. Olet varmasti tervetullut.

Itse pyrin olemaan mukana mahdollisuuksieni mukaan, mutta varsinainen perustyöni sekä työni Pääluottamusmiehenä asettaa omat aikataulut. Vielä olen onnistunut rytmittämään tehtävät niin, että kaikki on ollut mahdollista. Saman toivon jatkuvan. Onneksi vuorokaudessa on edes 24h ja netti keksitty.

Muistakaa aina, että mikäli ongelmia on kannattaa kysyä eikä jäädä ongelmien kanssa yksin. Avoin keskustelu saattaa tuoda ratkaisun vaikeaankin asiaan.

Lopuksi haluan toivottaa kaikille:

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

T:Anne Kniivilä