Kevättä kohti!

Niin vaan alkaa tämä pimeä aika taas väistymään ja aurinkoakin on jo nähty. Työrintamalla, täällä Hyvinvointialueen piirissä on vielä joitain juttuja mitkä sais hioutua kuntoon. Uutisistakin on saatu lukea, kuinka tämä taloustilanne pakottaa säästämään ja luopumaan vähän sieltä ja täältä. Näinä aikoina kun säästäminen tuntuu olevan se ykkösasia, en voi liikaa korostaa ja kannustaa teitä entistä enemmän ongelmatilanteissa olemaan minuun tai muihin luottamusmiehiin yhteydessä. Vaikka ei mitään ongelmaa oliskaan, mutta joku asia mietityttää, niin saa, pitää ja kannattaa ottaa yhteyttä.

Yleisesti ottaen edelleen on paljon eroja käytänteissä hyvinvointialueen sisällä, ja vieläkin tuntuu olevan niin montaa erilaista tapaa toimia, kuin on esimiehiäkin. Nämä käytänteet vaikuttaa enemmän tai vähemmän työssä viihtyvyyteen ja jaksamiseen, joten jos näihin liittyen on jotain, saa vinkata. Tietoa ei luottamusmiehilläkään ole, jos ei sitä jäseniltä tule.

Palkankorotuksia on taas tulossa, vielä ei tiedä kenelle ja kuinka paljon. Edellisestäkin järjestelyerästä on tiedot saamatta... Ja kohta alkaa uusi kierros. Helppoa ei ole ollut, ja paljon olisi juurikin tuossa tiedonkulussa petrattavaa!

Laitan tähän vielä linkin jossa näkyy palkankorotukset kokonaisuudessaan, ja niinkuin tiedätte, niistä joistakin prosenteista käydään kovaa vääntöä ja neuvottelua, ja viimekädessä työnantaja päättää.  Jäsenkirje 7.3.2023: SOTE-sopimuksen palkankorotukset vuosille 2023 ja 2024 - SuPer (superliitto.fi)

Yksityinen Yksityisen sosiaalipalvelualan (SOSTES) neuvottelutulos hyväksytty – Katso sopimuksen pääkohdat ja palkankorotukset - SuPer (superliitto.fi)

Kunta-ala Jäsenkirje 7.3.2023: KVTES:n palkankorotukset vuosille 2023 ja 2024 - SuPer (superliitto.fi)

Kaikenkaikkiaan meidän on syytä muistaa että joukossa on voimaa, ja mitä enemmän meitä SuPer-tyyppejä on, sitä paremmat mahdollisuudet on saada palkkausta, ja muita asioita kuntoon työpaikoilla!

Eipä ihmeempää tuu nyt näin äkisti mieleen, ollaan yhteydessä!

Keväisin Terveisin

Tiina Kallio

Super Härmänmaan ao 302 Puheenjohtaja

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen pääluottamusmies (Pohjoinen alue)